MINETEK-TECHNOLOGY

Застосування вібродеформаційного старіння для енергозбереження в машинобудуванні

Застосування вібродеформаційного старіння для енергозбереження в машинобудуванні 0

Одні дослідники бачать шляхи зниження зносу за рахунок оптимізації профілю поверхні катання колеса, інші - в пошуку оптимального співвідношення твердостей контактируемих поверхонь, треті - в застосуванні трибологічних коштів, четверті - в підвищенні вимог до ходової частини транспортного засобу і якістю залізничної колії і т.п. Разом з тим проблема нормування зносу пари колесо-рейка полягає в складності обліку всіх факторів.


Мета роботи полягає в аналізі конструкторсько-технологічних параметрів в системі колесо-рейка і проведенні досліджень впливу якості обробки бандажів і їх геометрії на інтенсивність зносу.

Аналіз основних досліджень і публікацій.
За інших рівних умов проаналізуємо фактори, що дозволяють, на наш погляд, мінімізувати інтенсивність зносу без істотних матеріальних витрат. До таких факторів належать конструкторсько-технологічні параметри профілю бандажа, а саме: конструкція (форма) профілю, зокрема, його здатність бути адаптованим до голівки рейки, і якість обробленої поверхні катання бандажа.
Як відомо, найважливішим фактором у системі колесо-рейка є особливість сполучення радісних ділянок профільних поверхонь колеса і головки рейки, а також ступінь наближення форми бандажа до конічної у взаємозв'язку з подуклонкой рейки. Останнє поєднання відіграє значну роль для автоматичного утримання екіпажу в центральному положенні, а в кривих сприяє проходженню зі зменшеним набіганням гребеня на робочу грань головки рейки. Оскільки при русі відбувається знос колеса, профіль його стає увігнутим. З метою тривалого забезпечення початкової геометрії контакту профілі колеса і рейки повинні відповідати один одному таким чином, щоб не тільки забезпечували сталість напрямку екіпажу, а й в мінімальному ступені змінювали свою первісну форму в результаті зносу.
Text of the article:
Джерело:
Тип статті:
Авторська
/* */