Перспективи економії енергоресурсів при виготовленні деталей локомотивів та вагонів
Кожен із зазначених методів має свою область застосування. Найбільш універсальною в застосуванні є вібраційна низькочастотна резонансна обробка.
У закордонній і вітчизняній практиці вібраційну обробку відносять до методів штучного (деформаційного, форсованого) старіння. Цей метод, особливо здійснюваний в резонансному режимі, може бути віднесений (за класифікаційними ознаками, в силу механізму релаксації і перерозподілу залишкових напружень) до особливої категорії деформаційного старіння.
Вітчизняний і зарубіжний досвід застосування цієї технології налічує більш ніж п'ятдесятирічний період її поступального розвитку. У той же час на підприємствах залізничного транспорту України, на відміну від європейських, вібраційні методи старіння не застосовуються. Основна причина - недостатня інформованість про процеси, що відбуваються в деталях під впливом резонансних динамічних коливань, відсутність надійного і достовірного контролю і упередженість виробничників про зниження запасу міцності деталей, підданих вібростаренію.
Дослідженнями, проведеними авторами, показано, що віброобробка може бути надійним і ефективним засобом підвищення якості нежорстких деталей. А при застосуванні раціональних режимів віброобробки з використанням комп'ютерної діагностики оброблюваних деталей існує можливість зробити цей процес контрольованим і розширити потенційні можливості процесу на такі області, какуправленіе точністю форми і розмірів, підвищення міцності конструкції.
Всі деформаційні методи (при раціональних впливах на деталь, а також природний метод старіння) знижують величину залишкових напруг всього до 15%, але значно збільшують ступінь їх стабільності, в т. Ч. За рахунок перерозподілу напружень.
Text of the article:
vibroustanovka.pdf 3 Мб
Джерело:
Тип статті:
Авторська